kontakt w sprawie szkoleń: przemek@pariza.pl

Przykładowe tematy szkoleń:

Zarządzanie czasem

(zarządzanie sobą w czasie; zarządzanie zadaniami w czasie)

Cel

Wykształcenie bądź dopracowanie umiejętności efektywnego zarządzania czasem w życiu prywatnym i zawodowym.

Elementy szkolenia:
  • cele i priorytety,
  • rozważania o czasie – SUBIEKTYWIZM, SZACUNEK, OSZCZĘDNOŚĆ,
  • wydajność i alokacja czasu,
  • cele i korzyści zarządzania,
  • problemy z zarządzaniem czasem: pożeracze czasu, problemy z decyzyjnością, odkładanie na później,
  • teorie i techniki zarządzania czasem,
  • narzędzia i pomoce,
  • nawyki i mikronawyki,
  • inspiracje.
Korzyści:
  • praktyczne umiejętności planowania pracy,
  • większa satysfakcja z pracy,
  • zmiany w organizacji pracy,
  • przegrupowanie priorytetów,
  • identyfikacja i likwidacja czynników zakłócających pracę,
  • przejęcie odpowiedzialności za efektywne zarządzanie sobą w czasie,
  • znajomość skutecznych praktyk pracy umysłowej i zarządzania czasem,
  • zwiększenie efektywności zarządzania sobą,
  • wzmocnienie motywacji do pracy nad sobą i rozwijania umiejętności zawodowych.

 

Style osobowości i komunikacja

(style osobowości; skuteczna komunikacja; skuteczna informacja zwrotna)

CEL

Dogłębne poznanie własnego typu osobowości, typów osobowości w zespole. Zbudowanie wiedzy o oczekiwaniach i potrzebach komunikacyjnych innych członków zespołu. Poznanie zasad skutecznej komunikacji i przekazywania informacji zwrotnej.

ELEMENTY SZKOLENIA:
  • test na typ osobowości
  • analiza osobowości w różnych aspektach; potencjalne słabe i mocne strony osobowości, zdolności komunikacyjne
  • potrzeby i oczekiwania różnych typów osobowości w komunikacji
  • skuteczny proces komunikacji
  • bariery komunikacyjne
  • usprawnianie procesu komunikacji
  • najczęstsze przyczyny konfliktów
  • aktywne słuchanie
  • informacja zwrotna
  • przekazywanie pozytywnej i negatywnej informacji zwrotnej
  • asertywna ochrona granic

 

KORZYŚCI:
  • Zwiększenie efektywności w wyrażaniu siebie oraz poczucia własnej wartości.
  • Zwiększenie efektywności zawodowej
  • Zmniejszenie presji i stresu wywoływanego codzienną komunikacją z innymi
  • Poznanie schematu procesów myślowych i komunikacyjnych w celu odkrycia własnych nawyków komunikacyjnych i nauki świadomego wpływania na jakość osobistych kontaktów.
  • Poznanie kierunkowych zasad komunikacji, która pozwala uniknąć niepotrzebnych konfliktów i rozczarowań w kontaktach zawodowych i innych

 

 

Inteligencja emocjonalna

(jak radzić sobie z emocjami)

CEL

Poznanie roli inteligencji emocjonalnej w życiu zawodowym i prywatny. Zdobycie wiedzy i umiejętności pracy z emocjami i rozwijania własnej inteligencji emocjonalnej wraz z wykorzystaniem jej w pracy. Wykształcenie umiejętności radzenia sobie z emocjami.

ELEMENTY SZKOLENIA:
  • definicje: emocje, inteligencja emocjonalna
  • identyfikacja źródeł emocji w naszym życiu
  • przeżywanie emocje
  • pracownik w oczach innych
  • pozytywne i negatywne konsekwencje dla przeżywania emocji i relacjach
  • feedback od zespołu a rozwijanie inteligencji emocjonalnej
  • emocje jako komunikat
  • rozwijanie kompetencji społecznych
  • emocje w sytuacji konfliktu
  • emocje i podejmowanie decyzji
  • automotywacja
  • efektywność
  • nawiązywanie i podtrzymywanie relacji
  • praca w zespole
  • samokontrola i asertywność

 

KORZYŚCI:
  • Minimalizacja zarzewi konfliktów w zespole.
  • Zwiększenie efektywności zawodowej.
  • Sprawniejsze i bardziej empatyczne relacje w zespole.

 

 

Zarządzanie grupą

(Sylwetka lidera zespołu)

CEL

Podniesienie kompetencji menadżerskich i przywódczych kierowników. Usprawnienie pracy poprzez poznanie narzędzi wspierających kierowanie zespołem i nadanie priorytetów i kierunków samorozwoju pod kątem skuteczniejszego zarządzania zespołem.

 

ELEMENTY SZKOLENIA:
  • kompetencje lidera
  • lider a menadżer
  • umiejętność postępowania z ludźmi
  • style kierowania a charakter zespołu
  • indywidualny styl zarządzania pracownikami (SWOT)
  • najczęściej popełnianie błędy – jak ich uniknąć?
  • style przywódcze, styl kierowania
  • właściwa komunikacja
  • narzędzia skutecznej komunikacji i perswazji.
  • komunikacja w relacjach przełożony – podwładny
  • możliwości pracowników (kompetencje)
  • prowadzenie ludzi:
  • autorytet lidera
  • efektywne zarządzanie – współpraca w osiąganiu celu
  • trudne sytuacje w zespole
  • rozwiązywanie konfliktów
  • samodoskonalenie, kierowanie własnym rozwojem.
KORZYŚCI:
  • sprawniejsze budowanie i prowadzenie zespołów
  • gotowość i sprawność w dokonywaniu zmian
  • inspiracja, wiedza i pomysły na sprawniejsze zarządzanie
  • drogi samorozwoju dla kierowników

 

 

Delegowanie odpowiedzialności i zadań

CEL

Wsparcie kierowników w zakresie dostarczenia wiedzy o skutecznych technikach delegowania zadań. Wsparcie wypracowania umiejętności określania zadań, które należy delegować oraz odpowiedzialności na które gotowy są pracownicy.

ELEMENTY SZKOLENIA:
  • efektywne zarządzanie własną pracą
  • funkcje kierownicze kluczowe dla delegowania
  • delegowanie – korzyści, poziomy
  • przyczyny niedelegowania i ich rozwiązywanie
  • problemy z delegowaniem
  • harmonogram zadań
  • praktyka: delegowanie, zlecanie zadań
  • dostosowanie  zadań do pracownika
  • kontrola, zakres, adekwatność
  • strefy delegowania zadań
  • bariery, rodzaje barier
  • ocena

 

KORZYŚCI:
  • pomysły i kierunki rozwoju w zakresie delegowania
  • znajomość przydatnych koncepcji i etapów dotyczących delegowania.
  • poznanie dobrych praktyk w delegowaniu zadań
  • umiejętność komunikowania zadań, kontaktów z pracownikiem i oceny

 

Motywowanie pracowników

CEL:

Wsparcie kierowników poprzez przekazanie wiedzy o mechanizmach motywujących ludzi do działania, wypracowanie umiejętności identyfikowania potrzeb pracowników. Pomoc przy stworzeniu własnego zestawu narzędzi motywacyjnych (finansowych i poza-finansowych) i wypracowaniu umiejętności sprawnego ich wykorzystywania.

 

ELEMENTY SZKOLENIA:
  • czym jest motywacja
  • czy można motywować innych
  • filary motywacji
  • własne motywacje: potrzeba, wizja nagrody, poczucie sensu, wytyczone cele
  • teorie motywacji
  • motywowanie spersonalizowane?
  • różnorodność czynników
  • Polska Mapa Motywacji
  • diagnozowanie potrzeb motywacyjnych
  • dopasowanie adekwatnych czynników motywujących
  • kija i marchewka
  • zdemotywowany pracownika
  • automotywacja
  • system wartości (własny, zespołowy) (wpływ na motywację)
  • sposoby automotywacji
  • co wpływa na zaangażowanie pracowników
  • motywatory finansowe i poza-finansowe
  • siła motywacyjna pieniądza
  • co osłabia motywację
KORZYŚCI:
  • sprawne dobieranie motywatorów do potrzeb pracowników
  • analiza własnej automotywacji kierowników
  • motywacja do lepszego poznania pracowników
  • większa efektywność zespołu

 

 

Wywieranie wpływu

(techniki perswazji i wywierania wpływu)

CEL:

Wypracowanie kompetencji z wywierania wpływu w zakresie przekonywania do swojego zdania lub rozwiązania sporów, posługiwania się regułami psychologicznymi w osiąganiu swoich celów. Przygotowanie uczestników do rozpoznawania manipulacji i radzenia sobie z nimi.

 

ELEMENTY SZKOLENIA:
  • wywieranie wpływu na siebie
  • znaczenie słów i wzmacnianie wypowiedzi
  • perswazyjna składnia zdań
  • sposoby argumentowania
  • błędy argumentacji
  • wpływ a manipulacja
  • etyka w wywieraniu wpływu
  • prawo autorytetu
  • prawo kontrastu
  • prawo wzajemności
  • prawo sympatii i lubienia
  • prawo pozytywnych skojarzeń
  • prawo konsekwencji
  • prawo ograniczonej ilości
  • prawo konformizmu
  • manipulacje – intencje, atak, polityka czynów dokonanych, „nagroda w raju”, „zdechła ryba”, inne techniki
  • różnice w percepcji rzeczywistości
KORZYŚCI:
  • większa odporność uczestników szkolenia na manipulacje
  • umiejętność sprawniejszej argumentacji, prezentacji własnego zdania
  • gotowość do sprawniejszej komunikacji wewnątrz zespołu
  • przygotowanie do sprawniejszej komunikacji z klientami, obrony własnych granic

 

Samorozwój i motywacja

(efektywność osobista, automotywacja)

CEL:

Wskazanie pracownikom możliwości rozwoju i samodzielnego wpływania na swoją sytuację zawodową. Wskazanie na korzyści i sposoby samodzielnego rozwijania się. Wykazanie korzyści podejmowania się odpowiedzialności i zwiększania swojego zaangażowania.

 

ELEMENTY SZKOLENIA:
  • determinizm, indeterminizm, autodeterminizm
  • lęk przed odpowiedzialnością
  • „chcenie”
  • rodzaje motywacji
  • bariery motywacyjne
  • proces motywacyjny
  • radzenie sobie ze stresem i presją
  • wspieranie procesu motywacyjnego
  • strefa komfortu a strefa rozwoju
  • osobista efektywność
  • osobiste bariery, bariery obiektywne
  • asertywność (reaktywna,  proaktywna)
  • pozytywne wywieranie wpływu
  • wartości własne
  • pracowitość a efektywność
  • planowanie – optymalne wykorzystanie zasobów
  • waga i kryteria celu
  • metoda SMART
  • planer
  • postanowienia a działanie – od myśli do czynu
KORZYŚCI:
  • Większa automotywacja pracowników
  • Pracownicy mają plan i znają narzędzia samorozwoju
  • Większa efektywność pracowników
  • Łatwiejsze przejmowanie odpowiedzialności przez pracowników
Dyskusja