kontakt w sprawie szkoleń: przemek@pariza.pl
Przykładowe tematy szkoleń:
Zarządzanie czasem
(zarządzanie sobą w czasie; zarządzanie zadaniami w czasie)
Cel
Wykształcenie bądź dopracowanie umiejętności efektywnego zarządzania czasem w życiu prywatnym i zawodowym.
Elementy szkolenia:
- cele i priorytety,
- rozważania o czasie – SUBIEKTYWIZM, SZACUNEK, OSZCZĘDNOŚĆ,
- wydajność i alokacja czasu,
- cele i korzyści zarządzania,
- problemy z zarządzaniem czasem: pożeracze czasu, problemy z decyzyjnością, odkładanie na później,
- teorie i techniki zarządzania czasem,
- narzędzia i pomoce,
- nawyki i mikronawyki,
- inspiracje.
Korzyści:
- praktyczne umiejętności planowania pracy,
- większa satysfakcja z pracy,
- zmiany w organizacji pracy,
- przegrupowanie priorytetów,
- identyfikacja i likwidacja czynników zakłócających pracę,
- przejęcie odpowiedzialności za efektywne zarządzanie sobą w czasie,
- znajomość skutecznych praktyk pracy umysłowej i zarządzania czasem,
- zwiększenie efektywności zarządzania sobą,
- wzmocnienie motywacji do pracy nad sobą i rozwijania umiejętności zawodowych.
Style osobowości i komunikacja
(style osobowości; skuteczna komunikacja; skuteczna informacja zwrotna)
CEL
Dogłębne poznanie własnego typu osobowości, typów osobowości w zespole. Zbudowanie wiedzy o oczekiwaniach i potrzebach komunikacyjnych innych członków zespołu. Poznanie zasad skutecznej komunikacji i przekazywania informacji zwrotnej.
ELEMENTY SZKOLENIA:
- test na typ osobowości
- analiza osobowości w różnych aspektach; potencjalne słabe i mocne strony osobowości, zdolności komunikacyjne
- potrzeby i oczekiwania różnych typów osobowości w komunikacji
- skuteczny proces komunikacji
- bariery komunikacyjne
- usprawnianie procesu komunikacji
- najczęstsze przyczyny konfliktów
- aktywne słuchanie
- informacja zwrotna
- przekazywanie pozytywnej i negatywnej informacji zwrotnej
- asertywna ochrona granic
KORZYŚCI:
- Zwiększenie efektywności w wyrażaniu siebie oraz poczucia własnej wartości.
- Zwiększenie efektywności zawodowej
- Zmniejszenie presji i stresu wywoływanego codzienną komunikacją z innymi
- Poznanie schematu procesów myślowych i komunikacyjnych w celu odkrycia własnych nawyków komunikacyjnych i nauki świadomego wpływania na jakość osobistych kontaktów.
- Poznanie kierunkowych zasad komunikacji, która pozwala uniknąć niepotrzebnych konfliktów i rozczarowań w kontaktach zawodowych i innych
Inteligencja emocjonalna
(jak radzić sobie z emocjami)
CEL
Poznanie roli inteligencji emocjonalnej w życiu zawodowym i prywatny. Zdobycie wiedzy i umiejętności pracy z emocjami i rozwijania własnej inteligencji emocjonalnej wraz z wykorzystaniem jej w pracy. Wykształcenie umiejętności radzenia sobie z emocjami.
ELEMENTY SZKOLENIA:
- definicje: emocje, inteligencja emocjonalna
- identyfikacja źródeł emocji w naszym życiu
- przeżywanie emocje
- pracownik w oczach innych
- pozytywne i negatywne konsekwencje dla przeżywania emocji i relacjach
- feedback od zespołu a rozwijanie inteligencji emocjonalnej
- emocje jako komunikat
- rozwijanie kompetencji społecznych
- emocje w sytuacji konfliktu
- emocje i podejmowanie decyzji
- automotywacja
- efektywność
- nawiązywanie i podtrzymywanie relacji
- praca w zespole
- samokontrola i asertywność
KORZYŚCI:
- Minimalizacja zarzewi konfliktów w zespole.
- Zwiększenie efektywności zawodowej.
- Sprawniejsze i bardziej empatyczne relacje w zespole.
Zarządzanie grupą
(Sylwetka lidera zespołu)
CEL
Podniesienie kompetencji menadżerskich i przywódczych kierowników. Usprawnienie pracy poprzez poznanie narzędzi wspierających kierowanie zespołem i nadanie priorytetów i kierunków samorozwoju pod kątem skuteczniejszego zarządzania zespołem.
ELEMENTY SZKOLENIA:
- kompetencje lidera
- lider a menadżer
- umiejętność postępowania z ludźmi
- style kierowania a charakter zespołu
- indywidualny styl zarządzania pracownikami (SWOT)
- najczęściej popełnianie błędy – jak ich uniknąć?
- style przywódcze, styl kierowania
- właściwa komunikacja
- narzędzia skutecznej komunikacji i perswazji.
- komunikacja w relacjach przełożony – podwładny
- możliwości pracowników (kompetencje)
- prowadzenie ludzi:
- autorytet lidera
- efektywne zarządzanie – współpraca w osiąganiu celu
- trudne sytuacje w zespole
- rozwiązywanie konfliktów
- samodoskonalenie, kierowanie własnym rozwojem.
KORZYŚCI:
- sprawniejsze budowanie i prowadzenie zespołów
- gotowość i sprawność w dokonywaniu zmian
- inspiracja, wiedza i pomysły na sprawniejsze zarządzanie
- drogi samorozwoju dla kierowników
Delegowanie odpowiedzialności i zadań
CEL
Wsparcie kierowników w zakresie dostarczenia wiedzy o skutecznych technikach delegowania zadań. Wsparcie wypracowania umiejętności określania zadań, które należy delegować oraz odpowiedzialności na które gotowy są pracownicy.
ELEMENTY SZKOLENIA:
- efektywne zarządzanie własną pracą
- funkcje kierownicze kluczowe dla delegowania
- delegowanie – korzyści, poziomy
- przyczyny niedelegowania i ich rozwiązywanie
- problemy z delegowaniem
- harmonogram zadań
- praktyka: delegowanie, zlecanie zadań
- dostosowanie zadań do pracownika
- kontrola, zakres, adekwatność
- strefy delegowania zadań
- bariery, rodzaje barier
- ocena
KORZYŚCI:
- pomysły i kierunki rozwoju w zakresie delegowania
- znajomość przydatnych koncepcji i etapów dotyczących delegowania.
- poznanie dobrych praktyk w delegowaniu zadań
- umiejętność komunikowania zadań, kontaktów z pracownikiem i oceny
Motywowanie pracowników
CEL:
Wsparcie kierowników poprzez przekazanie wiedzy o mechanizmach motywujących ludzi do działania, wypracowanie umiejętności identyfikowania potrzeb pracowników. Pomoc przy stworzeniu własnego zestawu narzędzi motywacyjnych (finansowych i poza-finansowych) i wypracowaniu umiejętności sprawnego ich wykorzystywania.
ELEMENTY SZKOLENIA:
- czym jest motywacja
- czy można motywować innych
- filary motywacji
- własne motywacje: potrzeba, wizja nagrody, poczucie sensu, wytyczone cele
- teorie motywacji
- motywowanie spersonalizowane?
- różnorodność czynników
- Polska Mapa Motywacji
- diagnozowanie potrzeb motywacyjnych
- dopasowanie adekwatnych czynników motywujących
- kija i marchewka
- zdemotywowany pracownika
- automotywacja
- system wartości (własny, zespołowy) (wpływ na motywację)
- sposoby automotywacji
- co wpływa na zaangażowanie pracowników
- motywatory finansowe i poza-finansowe
- siła motywacyjna pieniądza
- co osłabia motywację
KORZYŚCI:
- sprawne dobieranie motywatorów do potrzeb pracowników
- analiza własnej automotywacji kierowników
- motywacja do lepszego poznania pracowników
- większa efektywność zespołu
Wywieranie wpływu
(techniki perswazji i wywierania wpływu)
CEL:
Wypracowanie kompetencji z wywierania wpływu w zakresie przekonywania do swojego zdania lub rozwiązania sporów, posługiwania się regułami psychologicznymi w osiąganiu swoich celów. Przygotowanie uczestników do rozpoznawania manipulacji i radzenia sobie z nimi.
ELEMENTY SZKOLENIA:
- wywieranie wpływu na siebie
- znaczenie słów i wzmacnianie wypowiedzi
- perswazyjna składnia zdań
- sposoby argumentowania
- błędy argumentacji
- wpływ a manipulacja
- etyka w wywieraniu wpływu
- prawo autorytetu
- prawo kontrastu
- prawo wzajemności
- prawo sympatii i lubienia
- prawo pozytywnych skojarzeń
- prawo konsekwencji
- prawo ograniczonej ilości
- prawo konformizmu
- manipulacje – intencje, atak, polityka czynów dokonanych, „nagroda w raju”, „zdechła ryba”, inne techniki
- różnice w percepcji rzeczywistości
KORZYŚCI:
- większa odporność uczestników szkolenia na manipulacje
- umiejętność sprawniejszej argumentacji, prezentacji własnego zdania
- gotowość do sprawniejszej komunikacji wewnątrz zespołu
- przygotowanie do sprawniejszej komunikacji z klientami, obrony własnych granic
Samorozwój i motywacja
(efektywność osobista, automotywacja)
CEL:
Wskazanie pracownikom możliwości rozwoju i samodzielnego wpływania na swoją sytuację zawodową. Wskazanie na korzyści i sposoby samodzielnego rozwijania się. Wykazanie korzyści podejmowania się odpowiedzialności i zwiększania swojego zaangażowania.
ELEMENTY SZKOLENIA:
- determinizm, indeterminizm, autodeterminizm
- lęk przed odpowiedzialnością
- „chcenie”
- rodzaje motywacji
- bariery motywacyjne
- proces motywacyjny
- radzenie sobie ze stresem i presją
- wspieranie procesu motywacyjnego
- strefa komfortu a strefa rozwoju
- osobista efektywność
- osobiste bariery, bariery obiektywne
- asertywność (reaktywna, proaktywna)
- pozytywne wywieranie wpływu
- wartości własne
- pracowitość a efektywność
- planowanie – optymalne wykorzystanie zasobów
- waga i kryteria celu
- metoda SMART
- planer
- postanowienia a działanie – od myśli do czynu
KORZYŚCI:
- Większa automotywacja pracowników
- Pracownicy mają plan i znają narzędzia samorozwoju
- Większa efektywność pracowników
- Łatwiejsze przejmowanie odpowiedzialności przez pracowników